COVID 19 si SSM

Pentru că în ultimele două săptămâni am fost asaltați de cereri de consultanță pe problematica COVID-19...

Pentru că în ultimele două săptămâni am fost asaltați de cereri de consultanță pe problematica COVID-19 și pentru că sunt încă în piață oameni care nu înțeleg ce legătură are COVID-19 cu sănătatea și securitatea în muncă (SSM), am decis să furnizăm un material care să fie de ajutor companiilor.

În acest context, angajatorii trebuie să comunice mai mult cu angajații, astfel încât să nu ajungem în situații de panică și să asigurăm continuitatea afacerii. Specialiștii de SSM sunt obligați să monitorizeze în permanență riscul biologic și să actualizeze măsurile de prevenire în funcție de evoluția evenimentelor.

De urgență, trebuie să demarați reevaluarea riscului biologic și să revizuiți planul de prevenire și protecție. Detaliem mai jos câteva sugestii de măsuri pentru actualizarea planului de prevenire, pentru reducerea riscului de infectare sau pentru cazurile: angajat infectat cu COVID-19 în cadrul companiei sau închiderea școlilor.

Vă rog completați această listă și cu alte măsuri pe care compania voastră le ia, și dacă folosiți această listă pentru actualizarea planului de prevenire și protecție, asigurați-vă că se și implementează. Orice astfel de măsură din planul de prevenire și protecție care nu este implementată generează riscuri de răspundere legală pentru managementul companiei.

1.În cazul în care este identificat un caz de infectare cu COVID-19 în cadrul companiei, se anunță DSP care va recomanda produsele ce trebuie utilizate pentru dezinfectarea spațiilor. Tot personalul care a venit în contact cu persoana diagnosticată cu COVID-19 intră în auto-izolare la domiciliu dacă nu prezintă simptome. În cazul în care prezintă simptome, vor contacta 112 pentru a fi transportate cu izoleta la locația unde se realizează carantina.

2.Având în vedere că se închid școlile, trebuie apelat la telemuncă pentru joburile care nu cer prezență fizică la birou. Cu excepția familiilor monoparentale, se poate negocia astfel încât prezența să fie o zi remote, o zi la birou (pentru funcțiile care necesită prezența fizică la birou). Am atașat AICI și hotărârea comitetului de situații de urgență, adoptată în ședința de ieri.

3.Pentru reducerea riscului de îmbolnăvire generat de transportul de acasă către locul de muncă și înapoi:

  • Utilizarea opțiunii de telemuncă;
  • Utilizarea opțiunii orar flexibil pentru a limita expunerea la riscul de îmbolnăvire generat de aglomerări de persoane din mijloacele de transport în comun în intervalele orare de vârf;
  • Utilizarea, pe cât posibil, a variantei de a ne deplasa către locul de muncă împreună cu alți colegi, utilizând autoturismele personale/de serviciu (car sharing).

4.Pentru reducerea riscului de îmbolnăvire la locul de muncă:

  • Limitarea, pe cât posibil, a întâlnirilor (interne/externe), cât și a numărului de persoane participante la întâlniri;
  • Evitarea contactelor fizice directe (ex. handshaking) cu colegii, cât și cu clienții externi;
  • Comunicarea către toți angajații a regulilor de igienă (aveți mai jos un draft de mail de informare privind regulile de prevenire și cele privitoare la situația COVID);
  • Informarea imediată a managerului direct și intrarea obligatorie în telemuncă începând de la primele semne de răceală pe care le constată angajatul;

Întoarcerea la muncă a angajaților care au intrat în auto-izolare sau care au ieșit din carantină se va face doar cu avizul „apt” din partea medicului de medicina muncii. Evident, măsurile comunicate de către autorități rămân valabile.

Propunere template email comunicare internă:

Bună/Buna ziua …

Întrucât ne aflăm într-o perioadă în care ne confruntăm zilnic în activitățile/interacțiunile noastre cu subiectul “Coronavirus“ (COVID-19), dorim să venim cu următoarele precizări:

În România, sursele oficiale privind informațiile despre “Coronavirus“ sunt:

Este important atât pentru noi înșine, cât și pentru colegii noștri, să apelăm DOAR la informații din surse oficiale. Sursele enumerate mai sus oferă informații privind prevenirea, modul de acțiune în cazul în care suntem infectați cu COVID și informații pentru cei care călătoresc în străinătate.

De asemenea, la momentul actual în țară ne confruntăm cu o statistică îngrijorătoare privind epidemia de gripă sezonieră (Gripa de tip A/B), întrucât conform statisticilor oficiale din cauza virusului gripal au fost înregistrate 58 de decese, iar la nivel național numărul total de cazuri de infecție cu virusul gripal este de 165.000 de persoane.

Linkul de mai jos ne oferă informații cum ne putem proteja de virusul sezonier: http://www.cnscbt.ro/index.php/informatii-utile/618-gripa-si-vaccinarea-antigripala-informatii-utile/file

Implicați specialiștii de sănătate și securitate în muncă cu care lucrați, fie că îi aveți angajați interni, fie contractori, în tot ceea ce înseamnă prevenirea infectării cu COVID-19, pentru că vă pot ajuta în elaborarea politicilor și măsurilor de prevenire și de business.

Imagine cu pqb
pqb

Alte articole