Planuri de criză și soluții de ultimă oră

Planuri de criză și soluții de ultimă oră

articol publicat in data de 2 aprilie 2020 pe jurnalul.ro

[…] Telemunca la ordinea zilei

Foarte multe companii au optat pentru munca de acasă, însă acest proces nu este la îndemâna tuturor. O parte dintre firmele din retail au hotărât să închidă punctele de lucru, concentrându-se pe magazinele online, acolo unde este posibil. Majoritatea șantierelor continuă activitatea, însă au pus în aplicare un plan riguros de prevenție a răspândirii virusului. Astfel, s-a redus numărul muncitorilor prezenți simultan pe șantier, lucrările sunt organizate astfel încât să nu aducă laolaltă mulți oameni, s-au asigurat materiale necesare pentru dezinfecție și s-a recurs la supravegherea modului în care se respectă măsurile stricte de igienă.

”Din momentul în care epidemia a luat amploare în România, am lucrat îndeaproape cu clienții atât pentru prevenirea oricărui risc intern, cât și pentru a asigura un business continuity plan, absolut necesar în condițiile actuale. Astfel, în momentul în care autoritățile au luat măsuri concrete și au instituit starea de urgență, companiile cu care lucrăm erau deja pregătite și toți cei cărora specificul activității le permite, au implementat rapid telemunca”, explică Daniel Milicescu, specialist SSM și Managing Partner Eurofin Consult. Telemunca presupune un alt tip de coordonare a activității, iar specialiștii Eurofin au consiliat managerii cum să procedeze în această perioadă pentru a putea gestiona oamenii și activitatea optim, prin intermediul conference-call-urilor. De asemenea, pentru că epidemia și restricțiile impuse generează anxietate, iar telemunca se desfășoară în condiții speciale, fiind toată familia acasă, specialiștii în securitatea și sănătatea în muncă recomandă structurarea activității alternativ, astfel încât unul din părinți să se ocupe de copii, iar celălalt părinte să poată lucra.

“Într-o primă fază, am redus numărul colegilor prezenți la birou și am oprit vizitele la clienți, menținând legătura cu aceștia online. Din acest punct de vedere, faptul că noi avem deja platforma proprie de e-learning, a constituit un mare avantaj pentru cei care apelează la noi pentru serviciile de instruire online. În faza a doua, imediat ce a fost instituită starea de urgență, am oprit complet lucrul la sediu, iar în acest moment doar eu mai merg zilnic la birou și, în mod cu totul excepțional, câte un coleg care are o situație de urgență de gestionat pentru unul dintre clienți”, a precizat Daniel Milicescu. […]

Articolul poate fi regăsit aici.

>